آموزش تغیر صداهای GTA Sanandreas
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
آموزش تغیر صداهای GTA Sanandreas
دسته بندی : gta sa,آموزش,,
  • بازدید : (2927)
آموزش تغیر صداهای GTA Sanandreas

فرض بر این که بازی در درایو G و در پوشه GTAsanandreas قرار دارد.
نکته: تو مسیر نصب بازی نباید فاصله وجود داشته باشد یعنی اگر نام پوشه بالا GTA SANANDREAS باشد نرم افزار کار نمیکند.
حالا دو فایل Saat_SFX و SAAT_Stream در مسیر نصب بازی و کنار فایل GTA_SA.exe وجود دارد.

صداهای بازی دو دسته اند:
1- فایلهای Stream که فرمت آنها OGG هست (با JetAudio معمولا پخش میشود) و شامل رادیوها و صداهای مرحله ها هست.
2- فایلهای SFX که صدای ماشینها، اسلحه ها و تعدادی از شخصیت ها و بیشتر صداهایی که تغییر اونها بازی رو جالب میکنه تو اون قرار داره.

دریافت و ارسال فایلهای صدا
اول بزارین یک موضع رو روشن کنم و اون هم LookUp File هست. این فایل تو مسیر : G:GTAsanandreasaudioCONFIGanklkup.dat قرار داره و همونطور که دیدید اسمش banklkup.dat هست.
این فایل برای بازی تعریف میکنه که فلان صدا تو فلان بانک مربوط به فلان مرحله هست و فلان قدر زمان و حجم داره.

دریافت فایل صداهای Streams و خروج آن از بازی:
نکته: این به این معنی نیست که فایل اصلی خراب میشه و در فرایند Export هیچ وقت بازی خراب نمیشه و فقط در حالت Import ممکنه بازی خراب بشه.

حالا:
Command Prompt رو باز کنید. برای این کار در RUN بنویسید CMD:
فرض میکنیم شما میخواهید فایل BEAT رو او پوشه Stream استخراج کنید. این فایل شامل صدای پیروزی در مرحله ها و صدای کازینو ها و موزیکهای مراحل رقص ماشین و رقص در کازینو میشود.
به این ترتیب عمل میکنیم:
در CMD مینویسیم:
G:GTAsanandreasSaat_stream –e g:GTAsanandreasAUDIOStreamsBEATS F:GTAsound
قانون فرمان بالا به این صورت هست:
saat_stream.exe –e> >
یعنی: بوسیله فایل Saat_stream و فرمان Export (-e) به این فایل از مسیر g:GTAsanandreasAUDIOStreamsBEATS فایلهای صدا رو به مسیر F:GTAsoundاستخراج کن.
دو کلمه قرمز BEATS و F:GTAsound قابل تغییر هستند.
کلمه BEAT رو میتونید به بقیه فایلها تغییر بدید یعنی میتونید جاش کلمه ی ADVERTS یا هر چیز دیگه رو بزارین تا اون فایل رو استخراج کنه. اون مسیر دوم هم جایی هست که صداها استخراج میشن و میتونه هرجایی باشه. به این توجه کنید که اون درایو باید فضای خالی به اندازه کافی داشته باشه.
بعد از نوشتن فرمان Enter بزنید تا شروع به شمردن بانکها کنه و کارش تمام بشه.
بعد از تمام شدن کار در خط جدید DOS فلش بالا بزنید تا دوباره فرمان نوشته بشه و دوباره Enter بزنید چون ممکنه دفعه اول مثلا یک بانک یا آهنگ جا افتاده باشه.
حالا به مسیر آخری برید و موزیکها و صدا ها رو گوش بدید و اگر خواستید تغییر یدین.

جانشین کردن صداهای Streams به بازی:
بعد از اینکه صداها رو تغییر دادید و هر فایل رو با همون اسم در بانک مخصوصش گذاشتید. وقتی خواستید این صداها رو به بازی اضافه کنید مراحل زیر رو انجام بدین:
در CMD بنویسید:
G:GTAsanandreassaat_stream –I g:GTAsanandreasaudiostreamsBEAT F:GTAsoundBEATstream_import.ini G:GTAsanandreasaudioconfiganklkup.dat
قانون این فرمان هم به این صورت هست:
saat_stream.exe –i> >
قبلا lookup فایل رو توضیح دادم ولی Import_ini میمونه:
زمانیکه صدایی رو استخراج میکنید یک فایل با پسوند INI ساخته میشه که اطلاعات صداهای استخراج شده تو اون هست و شما باید آدرس اون رو به نرم افزار بدین.
فرمان بالا یعنی: بوسیله فایل Saat_stream و فرمان Import (-i) به این فایل؛ صدای موجود در پوشه ی g:GTAsanandreasaudiostreamsBEAT رو با محتویات فایل F:GTAsoundBEATstream_import.ini به کمک فایل بانک G:GTAsanandreasaudioconfiganklkup.dat تغییر بده.
بعد از وارد کردن فرمان Enter بزنید تا صداها جایگزین بشن. این کار رو هم دوبار بکنید تا امکان خطا از بین بره.

حالا میرسیم به محتویات فایل SFX که بیشتر از Stream به دردتون میخوره:

دریافت فایل صداهای SFX و خروج آن از بازی:
فرض بر اینکه شما میخواهید فایل GENRL که بهترین فایل برای تغییر هست رو از بازی استخراج کنید.
CMD رو باز کنید و بنویسید:
G:GTAsanandreassaat_sfx –e G:GTAsanandreasaudioSFXGENRL F:GTAsound G:GTAsanandreasaudioCONFIGanklkup.dat
قانون این فرمان به این صورت هست:
saat_sfx.exe -e >
یعنی: بوسیله فایل saat_sfx و فرمان Export (-e) به این فایل؛ صدای موجود در G:GTAsanandreasaudioSFXGENRL رو در مسیر F:GTAsound با کمک بانک اطلاعات G:GTAsanandreasaudioCONFIGanklkup.dat استخراج کن.
فرمت این فایلها Wav هست و با اغلب Playerها قابل اجراست.
بانکهای دلخواه رو تغییر بدین و لذت ببرید.

جانشین کردن صداهای SFX به بازی:
فرض بر اینکه فایل GENRL رو تغییر دادین و صداهای مورد نظرتون رو وارد کردید ولی حالا چطوری اون رو به بازی ببریم؟
در CMD بنویسید:
G:GTAsanandreassaat_sfx –i G:GTAsanandreasaudioSFXGenrl F:GTAsoundGENRLSFX_Import.ini G:GTAsanandreasaudioconfiganklkup.dat
قانون این فرمان به این صورت هست:
saat_sfx.exe -i >
یعنی: بوسیله ی فایل saat_sfx و فرمان Import (-i) به این فایل؛ صدای موجود در مسیر G:GTAsanandreasaudioSFXGenrl را با محتویات فایل F:GTAsoundGENRLSFX_Import.ini با کمک بانک اطلاعاتی موجود در G:GTAsanandreasaudioconfiganklkup.dat تغییر بده.
بعد از نوشتن فرمان Enter بزنید تا کار تمام شود. این عمل را هم دوبار انجام دهید.

نکات ضروری:
1- فایلهای Streams از پسوند OGG Vorbis استفاده میکنند و هنگام جانشین کردن باید چنین فایلهایی را جانشین کنید. برای تغییر فرمت یک فایل به OGG از JetAudio استفاده کنید.
2- فایلهای SFX از فرمت WAV استفاده میکنند که JetAudio این مورد را هم انجام میدهد.
3- فایل جایگزین شده باید تمام خصوصیات فایل اول را داشته باشد. یعنی نام، کیفیت، زمان و هر چیز دیگر هماهنگ باشد و فقط حجم فایل میتواند متغیر باشد.
4- از صداهای استاندارد موجود در سایتهای معتبر استفاده کنید، کیفیت صدا باید با بقیه صداها همخوانی داشته باشد. در صورت اشتباه ممکن است مثلا صدای ماشین شما طبیعی باشد ولی ناگهان بوق که میزنید صدا به شدت زیاد باشد و نا هنجاری در بازی بوجود بیاورد.
5- در فرمانهای بالا به فواصل و کلمات توجه کنید.
6- پس از جایگزین کردن صدا؛ فایلهای اضافی را پاک نکنید و حداقل 10 ساعت بازی کنید تا اگر مشکلی بود متوجه شوید.
7- گرفتن نسخه پشتیبان از فایلها فراموش نشود.

در آخر اینکه نرم افزارهای زیادی مانند GFS Tool یا GUI Tool وجود دارند که با یک کلیک تمام کارهای بالا رو با یک رابط گرافیکی انجام میده ولی تمام اونها از Saat Tool استفاده میکنند و بهترین روش و کم خطا ترین روش همینی هست که توضیح دادم چون تو این روش اگر خطایی بکنید بانکها جایگزین نمیشن و مشکلی ندارید.



مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید: برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: